Preview

Proceedings of the Southwest State University

Advanced search

INNOVATIVE MARKETING -DEVELOPMENT BASIS OF RUSSIAN ECONOMY

Abstract

It should be noted the importance and relevance of innovative development economy problems. Global development experience indicates that the competitive level of country economy and its position in the global market is directly proportional to its innovative capacity. The use of innovative potential requires the creation of organizational, economic and legal environment which promotes implementation of scientific and technological activities results into business, commercialization of knowledge and technologies, development on their basis production of competitive science-intensive products and services providing stimulation of investment attractiveness of innovative economic sphere. Modern stage of development is characterized by the fact that economy based on innovation and knowledge, is becoming of great strategic potential. It is directly implied from the fact that innovation economy is becoming less dependent on macroeconomic fluctuations as the use of structural differentiation innovation and production provides the best resistance to changes in prices and exchange rates. It is important to notice that innovative marketing is an effective tool for encouraging the creation and application of innovations nowadays. It is an integral part of innovation management process and marketing of each specific innovation project. Application peculiarities of innovative marketing depend on production branch, its financial capacity and innovative product consumers. The article contains the analysis of the innovative activities in Russia based on the application of modern research methods. It is revealed that innovative marketing is foundation of modern economic development.

About the Authors

I. N. Tretyakova
Southwest State University
Russian Federation


T. O. Tolstykh
Voronezh State Technical University
Russian Federation


References

1. Стратегия и современная модель управления в сфере денежно-кредитных отношений / Н.П. Казаренкова, Т.С. Колмыкова, Е.В. Клюева, О.В. Остимук, Т.Н. Полякова, Э.В.Ситникова, Т.А. Световцева, И.Н. Третьякова; под ред. Т. С. Колмыковой. - Курск, 2014.

2. Глобальный инновационный индекс 2015 г.: в рейтингах лидируют Швейцария, Соединенное Королевство, Швеция, Нидерланды и США. - URL: http://www.wipo.int/pressroom/ru/articles/2015/article_0010.html.

3. Ситникова Э.В., Третьякова И.Н. Кредитование и основные тенденции развития промышленного сектора экономики // Экономика в промышленности. - 2014. - № 1. - С. 34-36.

4. Колмыкова Т.С. Когнитивные аспекты инновационного развития экономики // Известия Юго-Западного государственного университета. - 2012. - №2-2 (41). - С. 19-22.

5. Конина Н.Ю. Маркетинг и конкурентные позиции ТНК // Маркетинг. - 2012. - № 3. - С. 3-14.

6. Третьякова И.Н. Банковский менеджмент и маркетинг в схемах: учебное пособие для бакалавров, обучающихся по направлению 080100.62 "Экономика". - Курск, 2014.

7. Колмыкова Т.С., Ситникова Э.В., Третьякова И.Н. Кредитные ресурсы в решении задач модернизации национальной экономики // Финансы и кредит. - 2015. - № 14 (638). - С. 2-11.

8. Стратегия инновационного развития Российской Федерации на период до 2020 года. - URL: http:// www.kirov.spb.ru/sc/378/doc1/21.pdf

9. Колмыкова Т.С. Инновационно-прорывной сценарий поддержки экономического роста // Актуальные проблемы экономики и управления на предприятиях машиностроения, нефтяной и газовой промышленности в условиях инновационно-ориентированной экономики. - Курск, 2014. - Т. 1. - С. 368-374.

10. Vertakova Yu.V., Plotnikov V.A. Theoretical aspects of considering the dynamic characteristics of socioeconomic systems in the management of regional development // Regional Research of Russia. - 2013. - Т. 3. - № 1. - С. 89-95.

11. Сироткина Н.В., Черникова А.А. Методы и приемы эффективного индикативного управления // Вестник Белгородского университета кооперации, экономики и права. - 2008. - № 2. - С. 69-71.

12. Эффективная структура инвестиций как доминанта инновационного сценария развития регионального хозяйственного комплекса / Ю.В. Вертакова, С.Г. Емельянов, А.С. Зубарев, Е.В. Харченко // Известия Юго-Западного государственного университета. - 2011. -№ 2 (35). - С. 13-19.

13. Согачева О.В., Варфоломеев А.Г. Эффективное управление социальным развитием региона // В мире научных открытий. - 2014. - № 1.2 (49). - С. 980-1000.

14. Ванчикова Е.Н., Осодоева О.А. К вопросу о разработке стратегии социально-экономического развития региона // Известия Иркутской государственной экономической академии. - 2010. - № 4. - С. 91.


Review

For citations:


Tretyakova I.N., Tolstykh T.O. INNOVATIVE MARKETING -DEVELOPMENT BASIS OF RUSSIAN ECONOMY. Proceedings of the Southwest State University. 2016;(3):95-102. (In Russ.)

Views: 385


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2223-1560 (Print)
ISSN 2686-6757 (Online)